Colorful Rose

~Keras Kepala~




Hai, hari ni bella kongsi pasal keras kepala a.k.a degil... Setiap orang ade mesti ada sikap keras kepala. Nak nak lagi yang dah keras macam batu tu. Memang susah nak di bentukkan semula. Tapi tak semestinya keras macam batu pon kita tak dapat bentukkan semula. Batu stalimit pon bole berlekuk sebabkan titisan air, inikan pula sikap manusia yang sering berubah ubah. InsyaAllah, jika hati kita ikhlas untuk berubah seperti stalimit yang telah di bentukkan oleh titisan air, kita mesti mampu buat juga seperti air. Tapi janganlah tergopoh gapah sangat, kene sentiasa tenang seperti air.

Bella ada jumpa macam macam ragam manusia yang keras kepala ni. hehe.... Bella memang tak lari la dengan title tu dekat diri bella. Tak dinafikan memang bella keras kepala. Selalu la jugak buat orang pening kepala dengan marah. So, arini bella nak kongsi kan serba sedikit yang bella tahu macam mana kita nak lembut kan hati dan pemikiran kita yang keras ni. Kita rasa kita ni sangat degil, terpikir macam mana nak lembut kan hati. Bella selalu dengar dari nenek2 bella, doa untuk lembutkan hati kita ni senang je. Tak panjang pon untuk di hafal dan di ingati. Kita cuma baca surah Taha ayat 1-5 sahaja..



Surah Taha : ayat 1 - 5 <---- klik sini untuk mendengar

maksudnya : "To Ha (Allah yang mengetahui maksudnya). Tiada Kami (Allah) turunkan kepadamu al-Quran ini supaya engkau celaka (menyusahkan engkau)! Melainkan untuk menjadi peringatan bagi orang yang takut. (Al-Quran) yang diturunkan daripada Tuhan, yang menciptakan bumi dan beberapa langit yang tinggi. Tuhan yang Pengasih, di atas singgahsana Dia bersemayam (berkuasa). Dia mempunyai apa yang ada di langit, dan di bumi, serta di antara keduanya dan apa yang ada di bawah tanah."

Harap harap korang boleh la terima apa yang bella kongsikan ni. Ini untuk kebaikkan diri bella dan juga orang orang yang bella sayang. Tenkiu.... Selamat beramal.. ^_^



0 comments:

Post a Comment


up